تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
4

معرفی موسیقی ایرانی به ژاپنی ها

  • کد خبر : 7239
  • ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
معرفی موسیقی ایرانی به ژاپنی ها
نشست تخصصی و کارگاه آموزشی معرفی موسیقی سنتی ایرانی به همراه حافظ خوانی فارسی‌آموزان ژاپنی و اجرای سنتور به مناسبت شب یلدا توسط رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شنو، رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن در سه سال گذشته و همزمان با شب یلدا یکی از مهمترین آداب، رسوم و آئین‌های سنتی و باستانی ایران، ویژه برنامه شبی با ایرانیان را با حضور فرهنگ دوستان و علاقه‌مندان ژاپنی و ایرانی به صورت حضوری به همراه اجرای موسیقی سنتی برگزار می‌کرد.

در همین راستا و به دلیل شیوع کرونا که امکان اجرای حضوری این برنامه وجود ندارد، رایزنی فرهنگی در ادامه برگزاری سلسله نشست های تخصصی و کارگاه های آموزشی در فضای مجازی، سمینار مجازی معرفی”موسیقی سنتی ایرانی” برپا می شود.

در این برنامه کازونه ایواساکی هنرمند برجسته و علاقه مند ژاپنی که به موسیقی سنتی ایرانی تسلط دارد به ارائه سخنرانی و توضیحای در این زمینه خواهد پرداخت و سپس به اجرای سنتور به صورت زنده می پردازد.

در بخش دیگری از این برنامه نیز دو نفر از فارسی آموزان ژاپنی رایزنی فرهنگی و نماینده بنیاد سعدی در این کشور به حافظ خوانی پرداخته و به زبان ژاپنی در خصوص معانی ابیات مورد نظر توضیحاتی را ارائه می کنند.

این برنامه روز شنبه ۲۹ آذر ماه ۱۳۹۹ (۱۹ دسامبر ۲۰۲۰ ) از ساعت  ۱۷ تا ۱۸:۴۵به وقت توکیو (۱۱:۳۰ به وقت ایران) در نرم‌افزار زوم برگزار خواهد شد.

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=7239

برچسب ها

همچنین بخوانید!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.