تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
14
آراز وجودی برگزیده سیزدهمین جشنواره موسیقی جوان در گفتگو با خبرگزاری شنو مطرح کرد :

نقد آنلاین شدن جشنواره موسیقی جوان

  • کد خبر : 3525
  • ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۹:۵۳
نقد آنلاین شدن جشنواره موسیقی جوان
از عیوب جشنواره آنلاین قضاوت از روی فایل ضبط شده است که ممکن است بعضی از شرکت کننده های مبتدی پس از ده ها بار ضبط و اجرا آنرا مناسب جشنواره بدانند حال آنکه افرادی که مهارت بالایی در اجرا دارند حق شان پایمال شده و با فرد مبتدی در یک سطح بررسی می شوند

خبرگزاری شنو، چهاردهمین جشنواره موسیقی جوان پس از سیزده سال تجربه موفق، امسال در مواجهه با کرونا، به دلیل اجرای مصوبات وزارت بهداشت و رعایت پرتوکل های بهداشتی رقابت های این دوره از جشنواره را به صورت آنلاین برگزار می کند. این رقابت ها در رده های سنی مختلفی برگزارشده و از ۱۵ تا ۲۹ سال را شامل میشود.

آراز وجودی برگزیده ویژه سه دور از رقابت های جشنواره موسیقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شنو بیان کرد: برگزاری جشنواره موسیقی جوان به صورت آنلاین یک سری معایب و محاسنی دارد که قابل بررسی است. به نظر میرسد، اجرای این جشنواره به صورت آنلاین به نحوی مدیریت بحران متصدیان جشنواره در شرایط کرونا به حساب می آید. اینکه درشرایط کنونی، جشنواره به صورت حضوری برگزار نشد برای خیلی ازشرکت کنندگان تلخ بود ولی عدم برگزاری جشنواره میتوانست اثرات نامطلوبی برروی هنرمندان داشته باشد.

وی در ادامه افزود: همین که متصدیان امر توانسته اند بدون تجربه قبلی با جشنواره آنلاین این خلأ را برای هنرمندان جوان عرصه موسیقی پر کنند جای خوشحالی دارد و قطعا این رقابت ها ولو به صورت مجازی انگیزه ما را تقویت خواهد کرد.با این همه یک سری نقاط ضعف برای رقابت های آنلاین وجود دارد که به نظر می رسد عدالت در قضاوت را تحت تاثیر قرار می دهد.

پدیده ی جشنواره سیزدهم موسیقی جوان در این رابطه ادامه داد: به عنوان مثال تمامی صداهایی که از آلات موسیقی تولید می‌شود، در فضای مجازی قابل انتقال نیست و ممکن است قضاوت در مورد کار هنری دوستان را دچار مشکل کند. برای همین جشنواره آنلاین بیش ازهرچیزدیگری دقت نظر داوران را لازم دارد.

آراز وجودی در مورد ارسال ویدئو برای جشنواره اظهار داشت: از منظر دیگر این نوع اجرا در یک جریان رقابتی، ممکن است زیاد عادلانه نباشد کما اینکه برخی از هنرمند هایی که زیاد هم مهارت جالب توجهی ندارند ممکن است پس از ده ها بار ضبط بتوانند اجرای به ظاهر خوبی را به نمایش بگذارند که در قیاس با فردی که مهارت بالاتری دارد  در یک سطح بررسی می‌شوند. در حالیکه مهارت اجرا، اساسا از پایه های قضاوت در جشنواره محسوب می شود.

وی در ادامه افزود: متاسفانه برای ما مشخص نیست که تا چه زمانی با کرونا دست به گریبان هستیم، برای همین نحوه ی برگزاری جشنواره ها ممکن است روال متفاوتی بگیرد که دراین صورت برطرف نشدن عیوب ساختاری و اجرایی آن، تردیدهای ما درباره قضاوت کار را دوچندان میکند. اگر زمان مشخصی برای پایان این بیماری مطرح می‌شد، شاید برگزار نشدن جشنواره مشکل خاصی را هم رقم نمیزد. ولی متاسفانه ما از زمان زوال این بیماری مطلع نیستیم و دراین حالت به برگزاری آنلاین این رقابت ها هم رضایت می‌دهیم و آنرا مغتنم می شماریم.

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=3525

همچنین بخوانید!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.