تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
3

نقد و بررسی اسپیکر مانیتورینگ Genelec 8351A

  • کد خبر : 3771
  • ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
نقد و بررسی اسپیکر مانیتورینگ Genelec 8351A
اکثر هنرمندان و علاقه‌مندان به موسیقی با کمپانی Genelec، یکی از قدرتمندترین و قدیمی‌ترین شرکت‌های تولید اسپیکر آشنایی دارند. پیش‌تر سیاست‌های شرکت جنلک به گونه‌ای بود که همواره تولیدات پیشین خود را به روزرسانی می‌نمود و با کدهای B و C در سری‌های بعدی عرضه می‌داشت.

به گزارش خبرگزاری شنو، بنابر اعلام داورملودی، کمپانیGenelec، دامنه‌ی تحقیقات خود را تا حدی پیشرفت داده که حاصل آن به تولید اسپیکر مانیتورینگ مدل ۸۳۵۱A منجر شده است. در ادامه قصد داریم نگاه دقیق‌تری به این اسپیکر ۳-way داشته باشیم.

بررسی ظاهری

یکی از نکاتی که ۸۳۵۱A به واسطه آن توجه کاربران را به خود جلب می‌نماید، رعایت Directivity Control Waveguide (DCW) است. یعنی طراحی درایورهای صوتی به گونه‌ای انجام شده است که درایورها در نزدیکترین حالت خود بوده و صوت را کاملا به صورت مستقیم منتشر می‌نمایند. در قسمت میانی یک درایور Minimal Diffraction Coaxial (MDC) قرار دارد که شامل یک درایور ۵ اینچی و یک توییتر ۰٫۷۵ اینچی فلزی گنبدی شکل است. این طراحی اولین بار در مدل ۸۲۶۰A عرضه شد.

برخلاف دیگر اسپیکر مانیتورینگ‌ها، آنچه در قسمت جلویی ۸۳۵۱A به چشم نمی‌خورد ووفر است. در قسمت زیرین و بالایی نیز همینطور. کمپانی جنلک یک جفت ووفر ۸٫۵”x4” را در پشت قاب جلویی (پشت درایورهای MaxDCW) اسپیکر مخفی نموده است. از این رو این درایورها با نام Acoustically Concealed Woofers (ACW) شناخته می‌شوند. محل قرارگیری درایور دو قلوی یاد شده و درایور و توییتر DCW، به پرتاب مستقیم صدا کمک شایانی می‌نماید و به همین دلیل می‌توان اظهار داشت در این اسپیکر مانیتور از نظر آکوستیک نیز Directivity Control Waveguide در پهنای باند وسیع در بالاترین حد ممکن خود است و امکان استفاده از این اسپیکر را چه به صورت افقی و چه به طور عمودی فراهم می‌سازد.

نکات فنی

اسپیکر مانیتورینگ جنلک ۸۳۵۱A امکان تولید صدا با شدت ۱۱۰ دسیبل در فاصله یک متری را دارد که حاصل ترکیبی از چند آمپلی فایر کلاس D (به طور مشخص ۱۵۰ وات ووفر بزرگتر، ۱۲۰ وات درایور میدرنج و ۹۰ وات به توییتر اختصاص داده شده) است. گستره فرکانسی این اسپیکر نیز در محدوده ۳۲ هرتز الی ۴۰ کیلوهرتز در -۶ دسیبل و ۳۸ هرتز الی ۲۱ کیلوهرتز در -۱٫۵ دسیبل است.

در قسمت پشت اسپیکر مانیتورینگ نیز علاوه بر خروجی هوا، ورودی آنالوگ XLR و ورودی‌های دیجیتالی همچون AES3 و کانکتور شبکه RJ45 (به منظور استفاده از سیستم Genelec Loudspeaker Manager و یا به اختصار GLM) به چشم می‌خورد. سیستم GLM به شما امکان مدیریت قابلیت‌های مختلف اسپیکر از جمله تنظیم سطح صدای مانیتور و از همه مهمتر کالیبره مانیتور را فراهم می‌سازد. کالیبره اسپیکر به وسیله سیستم هوشمند SAM (Smart Active Monitor) کار کردن در شرایط آکوستیکی نامناسب را نیز ممکن می‌سازد.

تجربه شنیداری

همانطور که از یک اسپیکر ۳-Way انتظار می‌رود، بازه فرکانسی میانی بسیار شفاف و دقیق است و جزئیات بسیاری در اختیار شنونده قرار می‌دهد. همچنین تصویر استریوی فوق‌العاده‌ای (Stereo Image) از ۸۳۵۱A به گوش می‌رسد. با وجود اینکه ۸۳۵۱A اسپیکر بزرگی نیست، اما در پخش فرکانس‌های پایین نیز عملکرد بی‌نظیری دارد. علاوه بر پخش ضروریات محدوده پایینی فرکانسی، جزئیات شگفت‌انگیزی در اختیار شنونده قرار می‌دهد. چه به صورت افقی و چه عمودی، ۸۳۵۱A بیشترین بزادهی را خواهد داشت. سیستم SAM نیز خیال کاربر را از بابت نقص‌های موجود در آکوستیک محیط راحت می‌نماید.

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=3771

همچنین بخوانید!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.