تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
1

نوازنده مهم سازجفتی به آب‌مروارید مبتلا شد

  • کد خبر : 31442
  • ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸
نوازنده مهم سازجفتی به آب‌مروارید مبتلا شد
نسیم خنکی می‌وزد، آسمان می‌درخشد، نور مهتاب جلای بیشتری به بنای قلعه پرتغالی‌ها بخشیده؛ صدای موج دریا گاه از دور به گوش می‌رسد. می‌گویند قرار است خالو قنبر راستگو اجرایی داشته باشد. مردم منتظر هستند تا اینکه پیر جفتی‌نواز ایران برایشان بنوازد.
به گزارش خبرگزاری شنو، خالو قنبر راستگو که از مهم‌ترین و سرشناس‌ترین اساتید موسیقی نواحی کشور است،  در اختتامیه نخستین جشنواره ملی عودنوازی قشم روی صحنه رفت و برای حاضران لحظاتی به یاد ماندنی را رقم زد.
محاسن سفید کرده و سن و سالی از او گذشته؛ خوش‌رو و خوش برخورد است. احوال‌پرسی می‌کند و با کمک حاضران روی صحنه می‌رود. قرار است با در کنار یک نوازنده کاخن بنوازد. پیش‌تر به مرتضی کریمی (نوازنده عود) گفته که بیا امشب با هم ساز بزنیم که کریمی به او گفته که «هوا رطوبت دارد، کارمان خراب می‌شود».
دستندرکاران پشت صحنه در حال تنظیم صدا هستند و او به محض نشستن بر سرجایش سازش را به صدا درمی‌آورد.
با قدرت در ساز خود می‌دمد. نوا، نوایی است بسیار دلنشین و حال و هوای جنوبی آن به جان می‌نشیند. می‌گویند گلویش گرفته ولی با این حال سازی می‌نوازد اعجاب‌انگیز. هر بار مردم به وجد می‌آیند و تشویقش می‌کنند. این لحظات طلایی به پایان می‌رسند و مردم با هیجان می‌خواهند که دوباره به صدای سازش گوش دهند، اما امکانش نیست و لنج تا نیم ساعت دیگر می‌رود.
درحالی که به او کمک می‌کنند که از روی صحنه پایین بیاید بسیاری می‌گویند که او یک اعجاز است. بسیاری در آغوش می‌گیرند او را. لبان و چشمانش می‌خندند و برقی در چشمان اوست که به آب مروارید می‌ماند.
از نزدیکانش سوال می‌کنیم که آیا به آب مروارید مبتلاست که پاسخشان مثبت است! ای کاش که کاری شود…
ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=31442

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.