تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
9
منوچهر فیروزی در گفتگو با شنو مطرح کرد:

وزارت ارشاد به وعده هایش در قبال اهالی موسیقی عمل کند

  • کد خبر : 4224
  • ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
وزارت ارشاد به وعده هایش در قبال اهالی موسیقی عمل کند
چندین بار با مسئولین وزارت ارشاد گفتگو کرده و در این مورد به نتایجی رسیده ایم که هیچ کدام عملی نشده است. بارها تذکر دادیم با این شیوه ی مدیریتی که در پیش گرفتید آموزشگاههای موسیقی در کوتاه مدت جمع شده و احتمالا تمام مسائل آموزشی به درون منازل کشیده خواهد شد که عملا از مدیریت و نظارت مستقیم وزارت ارشاد خارج شده و مشخصا بعد از چند سال معضلات آن نمود پیدا خواهد کرد

با توجه به شرایط ویژه ایجاد شده در بستر کار هنری در دوران کرونا و معضلات و آسیب های ناشی از این اپیدمی در سیر عادی فعالیت های اهل موسیقی و هنر، به سراغ نماینده ی پیگیری مطالبات آموزشگاه‌های موسیقی رفتیم

آقای منوچهر فیروزی مدرس آواز ایرانی و نماینده آموزشگاههای تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شنو بیان کرد: یک هنرمند موسیقی در سه کالبد اجتماعی میتواند ایفای نقش کند. آموزش، تولید و اجرا. که اساسا به خاطر اتفاقات یکسال اخیر دو حوزه آموزش و اجرا در شرایط نامناسبی قرار گرفته و با چالش های زیادی مواجه شده است.
وی افزود: بخش آموزش تنها بخشی است که با بی تدبیری و کار غیرکارشناسی دچار معضلات سیستمی شده است که قابلیت رفع و برطرف شدن دارد و و صرفا به خاطر کم مسئولیتی عده ای نسبت به معاش افراد درگیر در کار آموزش موسیقی دچار تنش شده است. آموزشگاه‌های موسیقی جز معدود مجموعه هایی بودند که با حفظ کامل پرتوکل ها ی بهداشتی و برگزاری کلاس های تک نفره سعی بر آن داشت که روال فعالیتی خود را با افراد کمتر حفظ کند که متاسفانه با هجمه ای از برخوردهای نامتعارف غیر منطقی در حوزه ی آموزش مواجه بودیم که منجر به تعطیلی بسیاری از آموزشگاه ها شد.

نماینده آموزشگاههای تهران در این راستا ادامه داد: از تعداد ۶۷۰ آموزشگاه موسیقی حدود ۱۷۰ آموزشگاه به طور کامل تعطیل شده اند و این در صورتی است که ۹۰ در صد مکان های آموزشی اجاره بوده و برای سرپا ماندن مجموعه باید هزینه های زیادی صرف شود که در بسیاری از افراد صرفا به خاطر عشق و علاقه به آموزش موسیقی ادامه دار شده است. اگر سابقا هر آموزشگاه حدود ۱۲۰ هنرجو با شهریه ۸۰۰ هزار تومنی برای طول ترم دریافت میکرد بعد از بهمن ۹۸ نصف بیشتر هنرجوها به خاطر شرایط ویژه ی کرونایی ادامه ندادند و همان تعداد باقیمانده باسخت گیری های خاص وزارت ارشاد و ستاد مبارزه با کرونا به الحاظ مختلف گاها کارشناسی نشده از ادامه آموزش منصرف شده و یا با سخت گیری های زیادی مواجه هستند.

آقای فیروزی در ادامه تشریح کرد: وزارت ارشاد با آگاهی تمام از شرایط به وجود آمده برای آموزشگاههای موسیقی اعلام میکند که حدود ۱۶ میلیون وام برای مسئولین حوزه ی آموزش موسیقی پرداخت می شود که عده ای این مبلغ را دریافت کرده و بسیاری دریافت نکرده اند و این در حالی است که همین رقم وام با ان قلت های متصدیان بانک ها در چارچوب بخشنامه ی دولت اجرا نمی شود. اگر چه بودجه لازم آن از صندوق دولت تامین شده و تاکید بر این بوده که ضامن لازم ندارد ولی بانکها با درخواست ضامن و برخورد سلیقه ای طوری وانمود میکنند که گویا از صندوق بانک این مبلغ تامین می شود .

وی افزود: یکی از اساسی ترین مشکلات ما مالیات است. طوری که در شرایط فعلی و درآمد بسیار پایین و هزینه های بالا مالیات های سنگین به آموزشگاه های موسیقی اجحاف به نظر می رسد. رسید مالیات هایی در حدود ۱۷ میلیون تومان برای مجموعه ای که وام ۱۶ میلیونی برای رفع معضلات کاری دریافت کرده است منطقی است؟ نه می‌توان وام را باور کرد و نه مالیات را؟ طبق بند ل ماده ۱۳۹ قانون، آموزشگاههای موسیقی معاف از مالیات بودند، ولی از سال گذشته با اعمال سلیقه های مختلف نسبت به مناطق، مبالغ متعددی از آموزشگاه‌های موسیقی به عنوان مالیات دریافت میشود.

آقای منوچهر فیروزی اشاره کرد: چندین بار با مسئولین وزارت ارشاد گفتگو کرده و در این مورد به نتایجی رسیده ایم که هیچ کدام عملی نشده است. بارها تذکر دادیم با این شیوه ی مدیریتی که در پیش گرفتید آموزشگاههای موسیقی در کوتاه مدت جمع شده و احتمالا تمام مسائل آموزشی به درون منازل کشیده خواهد شد که عملا از مدیریت و نظارت مستقیم وزارت ارشاد خارج شده و مشخصا بعد از چند سال معضلات آن نمود پیدا خواهد کرد

وی با بیان اینکه اصل نگرانی اینجاست که کارها، کارشناسی شده انجام نمیشود گفت:  همه میخواهند به نحوی سنگینی مسئولیت را از دوش خود بردارند. مشکل این است که اگر ما متوجه شویم که با استدلال و منطق درستی چنین چالش هایی برای ما ایجاد شده است اهالی هنر و قلم و موسیقی متوجه وخامت و غیر طبیعی بودن بحث کرونا بوده و کسی معترض نخواهد شد. ولی متاسفانه بحث ها و به صورت غیر منطقی دچار تنش شده است.

مدرس آواز ایرانی در بحث آموزش آنلاین افزود: این آموزش نیاز به زیرساخت قدرتمند و اینترنت پرسرعت دارد که با توجه به توان فعلی زیرساخت های اینترنتی کشور نمیتوان انتظار کار حرفه ای در بستر مجازی داشت. در ارتباط آنلاین با عدم تعهد دبیر نسبت به آموزشگاه با بحثی به نام شاگرد دزدی هم مواجه هستیم طوری که هنرجو حاضر است با پرداخت مبلغ کمتر با دبیر آموزشگاه به صورت مستقیم و آنلاین کار کند و در این بین وجود آموزشگاه مفهوم ویژه ای ندارد.

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=4224

برچسب ها

همچنین بخوانید!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.