تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
9

کنسرت موریکونه در شب تولد موریکونه

  • کد خبر : 16174
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
کنسرت موریکونه در شب تولد موریکونه
کنسرت شب موریکونه نوزدهم آبان و در شب تولد انیو موریکونه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شنو، کنسرت شب موریکونه نوزدهم آبان و در شب تولد انیو موریکونه برگزار می‌شود.

اركستر سمفونيك آوام به رهبري سينا خير آبادی و تهیه‌کنندگی علي اوجی و حمایت نوای کلاویه شب موريكونه را به مسعود كيميايي تقديم می‌کند.
به‌پاس حضور تأثیرگذار و ارزشمند کارگردان نامدار سینمای ایران مسعود کیمیایی که موسیقی فیلم‌هایش همیشه ماندگار و یادآور فصلی تکرار نشدنی در سینماست ارکستر آوام تصمیم گرفت شب موریکونه را به ایشان تقدیم کند.

این ارکستر سمفونی دو سال قبل در اقدامی مشابه کنسرتی را با آثار زبیگ پرایزنز روی صحنه برده بود. اجرایی که با استقبال علاقه‌مندان به موسیقی کلاسیک روبه‌رو شد. البته زبیگ پرایزنز در صفحه شخصی خود از عوامل این کنسرت تشکر کرد که در آن زمان بسیار خبرساز شد.

قطعات این اجرا که بیشتر از موسیقی فیلم‌های ماندگار موریکونه تشکیل‌شده به همراه نمایش بخش‌هایی از فیلم‌های مذکور هم‌زمان با اجرا به نمایش درخواهد آمد.
انیو موریکونه آهنگساز، تنظیم‌کننده، رهبر ارکستر و نوازنده ترومپت ایتالیایی بود. او برای ۴۱۷ اثر سینمایی و تلویزیونی موسیقی نوشت.علاوه بر این، افزون بر ۱۰۰ اثر مستقل در زمینه‌های دیگری چون موسیقی برای ارکسترهای بزرگ یا مجلسی، کنسرتوهایی برای پیانو و دیگر سازها. آثار کرال و قطعاتی برای باله از دیگر ساخته های همیشه ماندگار اوست .

اگرچه تا به اکنون آماری رسمی در دست نیست اما منابع بسیاری از او به عنوان پرکارترین آهنگساز تاریخ سینما یاد می‌کنند. از میان آثار او که بالغ بر ۷۰ میلیون نسخه از آن در جهان به فروش رفته‌است «روزی روزگاری در غرب» با فروش تقریبی ۱۰ میلیون نسخه از پرفروش‌ترین آلبوم‌های اینسترومنتال  موسیقی فیلم در تاریخ سینما به‌شمار می‌آید.

به‌زودی لیست قطعات شب موریکونه به همراه خبرهای تکمیلی به اطلاع شما عزیزان خواهد رسید.

انتهای پیام/
ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=16174

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.