تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
14

اعتماد به واکسن کووایران برکت ادامه دارد

  • کد خبر : 15992
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲
اعتماد به واکسن کووایران برکت ادامه دارد
«امیرعباس گلاب»، «بابک صحرایی» و «بهروز صفاریان» با انتشار عکس خود هنگام تزریق واکسن کووایران برکت وارد فاز سوم مطالعاتی واکسن ایرانی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شنو «امیرعباس گلاب»، «بابک صحرایی» و «بهروز صفاریان» با انتشار عکس خود هنگام تزریق واکسن کووایران برکت وارد فاز سوم مطالعاتی واکسن ایرانی شدند.

امیرعباس گلاب

امیرعباس گلاب(خواننده،آهنگسازو نوازنده) در صفحه مجازی‌اش با انتشار عکس تزریق واکسن ایرانی نوشت: “به دانشمندان عزیزمان اعتماد کردم. تو فاز سوم مطالعاتی شرکت کردم و (واکسن ایرانی زدم) به امید ریشه‌کن شدن ویروس کرونا.”

بابک صحرایی

بابک صحرایی(ترانه‌سرا) نیز در صفحه شخصی‌اش درباره واکسن کووایران برکت گفت: “به سیاست‌مداران سرزمینم بی‌اعتماد و بدبینم اما به دانشمندان ایران خوش‌بینم.

به دلسوزی چین، روسیه و هر کشور دیگری برای مردم سرزمینم اعتمادی ندارم. حتی به واکسن‌شان هم بی‌اعتمادم اما احتمال زیادی می‌دهم که دانشمندان ایرانی مردم‌شان را دوست داشته باشند. مخصوصاً که پزشکی ایران در جهان اعتبار فراوانی دارد.

اگر قرار است در ماه‌های آینده یک واکسن چینی یا روسی سهم من باشد از آن چشم‌پوشی می‌کنم تا سهم دیگر عزیزان به‌اندازه یک واکسن خارجی، بیشتر باشد. امکان اینکه برای زدن واکسن به کشورهای دیگری بروم را تا حدودی داشتم؛ لااقل رفتن به یکی از کشورهای همسایه. اما هیچ‌کسی از عوارض هیچ واکسنی اطلاع دقیقی ندارد. باید زمانی طولانی بگذرد تا نتیجه واکسن‌ها روی جسم و روح و روان مردم دنیا مشخص شود.

بر اساس مجموعه دلایلی که ذکر کردم، واکسن کووایران برکت زدم. چندین مقاله خواندم و چندین تحلیل. پزشکی هم دیدم که ارزیابی خوبی نسبت به واکسن برکت داشتند. این زندگی، لااقل برای من آن‌قدر ارزش ندارد که برای زنده ماندن تلاش زیادی کنم. در بیش از یک سال گذشته در قرنطینه بوده‌ام. فقط با خانواده و تعداد بسیار اندکی از دوستانم دیدار داشته‌ام. نه برای حفظ جان خودم، نگران بودم نکند مبتلا شوم و به عزیزانم منتقل کنم.

با خوش‌بینی و آسودگی خاطر واکسن برکت زدم. اگر احیاناً اثر نکرد هم آسیبی به کسی نمی‌رسد. من و کسانی که مثل من به این واکسن اعتماد کردند، باعث می‌شویم که دیگر عزیزان آگاه شوند.

آرزوی زندگی سرشار از مهربانی و آسودگی برای تمام انسان‌ها دارم.”

بهروز صفاریان

بهروز صفاریان(آهنگساز و تنظیم‌کننده موسیقی پاپ) دیگر هنرمندی بود که به تزریق واکسن برکت اعتماد کرد و در صفحه مجازی‌اش نوشت: “فکر نمی‌کردم تنها یک‌قدم برداشتن به سمت زندگی روزمره سالهای گذشته، تا این حد حس خوشایندی به همراه داشته باشد.”

اخیراً هنرمندان عرصه موسیقی خبر از تزریق واکسن داده بودند. تاکنون  گرشا رضایی، حجت اشرف‌زاده، حامد همایون، بابک جهانبخش، سامان امامی، سهراب مصطفوی معروف به سهراب ام‌جی و یاحا کاشانی داوطلب دریافت واکسن ایرانی شدند. هنرمندان با نوشتن جملات افتخارآمیز و انگیزشی مردم را به تزریق واکسن ایرای تشویق کردند.

کووایران برکت یک نمونه واکسن کووید-۱۹ است که توسط گروه صنعتی ایرانی شفا فارمد تولیدشده است و  اکنون نیز به فاز نهایی مطالعات بالینی خود رسیده است. در خصوص عوارض ناشی از واکسن برکت گفته‌شده که این واکسن عوارض عمده‎‌ای ندارد وهمه واکسن‌ها عوارض زودگذر و جزئی مانند تب را دارند

انتهای پیام/

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=15992

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.