تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
8

اولین قطعه ی «با خانِ بلخ» منتشر شد

  • کد خبر : 15897
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
اولین قطعه ی «با خانِ بلخ» منتشر شد
اسماعیل الله دادیان خواننده موسیقی ایرانی کشورمان در همکاری تازه ای با شورا کریمی، اثر تازه خود را در قالب تک تصنیفی به نام «رنگ های دلکش» تقدیم مخاطبان کرده است.رنگ های دلکش اولین قطعه ‌از مجموعه "با خانِ بلخ"  می باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری شنو، تصنیف «رنگ های دلکش» به آهنگسازی شورا کریمی و آواز اسماعیل الله دادیان، با مجوز وزارت ارشاد منتشر شده و در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

اسماعیل الله دادیان خواننده موسیقی ایرانی کشورمان در همکاری تازه ای با شورا کریمی، اثر تازه خود را در قالب تک تصنیفی به نام «رنگ های دلکش» تقدیم مخاطبان کرده است. کریمی این تصنیف را  بر شعری از مولانا، آهنگسازی و تنظیم کرده است.

همچنین مسترینگ اثر بر عهده صدا پروداکشن بوده است. استرینگ آن را امین عطایی بر عهده داشته است. صدابردار این قطعه مهدی کریمی و ناشر آن موسسه فرهنگی هنری هنر برتر پارتاک بوده اند.

رنگ های دلکش اولین قطعه ‌از مجموعه “با خانِ بلخ ”  می باشد. “با خانِ بلخ” نام مجموعه اى است مشتمل بر هشت تا ده قطعه به آهنگسازى شورا کریمی در ژانرهاى گوناگون موسيقى جهان در تلفيق با گنجينه موسيقى اصيل ايرانى كه بر اشعار حضرت مولانا نگاشته شده است .

اسماعیل الله دادیان برای این قطعه از مجموعه با خانِ بلخ نوشت:

مايه شكر و شادمانيست كه ما در سرزمين و روزگارى ديده به جهان گشوده ايم كه پيش از ما، بزرگانى زيسته اند. ايشان بدون شك با ارزشترين ميراث بشر را كه همانا خرد و آگاهيست در گنجينه عظيمى تحت عنوان ادبيات فارسى جمع آورى كرده و براى نسل هاى بعد به يادگار گذاشته اند.
گنجينه اى كه در تمامى دورانها تازگى و تعالى خود را حفظ كرده. همچنان مخزنى گهربار و منبعى جامع براى كسب معرفت محسوب مي شود.
بى ترديد يكى از بلندترين قلل ادبيات فارسى مولانا جلال الدين محمد بلخى مشهور به مولوى است كه آثار بى نظيرش همچون چراغى روشنگر راه جويندگان و تشنگان حقيقت است.
انديشمندان و فلاسفه بزرگ جهان آثار او را در زمره اصيل ترين منابع بينش و آگاهى مي دانند.

دوستی با جناب شورا کریمی و عشق ایشان به ادبيات و توفيق سال ها فعاليت در زمينه موسيقى باعث شکل گیری طرحی برای توليد يك مجموعه صوتى ارزشمند و مفيد بر اساس اشعار جاودانه مولانا شد.
مجموعه اى متنوع و جذاب كه هم با ذائقه پرشور نسل امروز سازگار باشد و هم با بهره گيرى از ريشه هاى موسيقى اصيل ايرانى و اصول علمى آهنگسازى و اركستراسيون مورد توجه و تاييد اساتيد فن قرار گيرد.

 

انتهای پیام/

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=15897

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.