تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
12

شجریان یک جریان بی پایان است

  • کد خبر : 14894
  • ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶
شجریان یک جریان بی پایان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شنو، همزمان با زادروز همایون شجریان از کلیپ‌های گرافیکی  مستند «جریان شجریان» رونمایی شد. این مستند بخش‌های مختلف زندگی  استاد محمدرضا شجریان را روایت می‌کند که متناسب با هر فراز از زندگی او، تصنیف‌هایی مورد استفاده قرار گرفته است. این تصانیف ارتباط مستقیم با دوره‌های مختلف زندگی استاد دارند و برای […]

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شنو، همزمان با زادروز همایون شجریان از کلیپ‌های گرافیکی  مستند «جریان شجریان» رونمایی شد. این مستند بخش‌های مختلف زندگی  استاد محمدرضا شجریان را روایت می‌کند که متناسب با هر فراز از زندگی او، تصنیف‌هایی مورد استفاده قرار گرفته است.

این تصانیف ارتباط مستقیم با دوره‌های مختلف زندگی استاد دارند و برای هر کدام داستانک‌هایی انتخاب شده‌است. سلمان رئیس عبداللهی برای هر تصنیف، گرافیک تصویری مرتبط با حال و هوای آن طراحی کرده‌است. مستند «جریان شجریان» با حضور بزرگان عرصه موسیقی برای پخش هفت قسمت آماده می‌شود. شجریان یک جریان بی‌پایان است.

«زنده‌یاد محمدرضا شجریان» موسیقیدان و خواننده سنتی ایران بود که در میان دوستداران خود با عنوان «استاد آواز ایران» و «خسروِ آواز ایران» شناخته می‌شود. برخی او را مهم‌ترین چهرهٔ موسیقی ایرانی و یکی از نمادهای مهم فرهنگ و موسیقی ایران‌زمین می‌دانند. استاد محمدرضا شجریان از بنیاد آقاخان، جایزهٔ خداوندگار موسیقی را دریافت کرده‌است و نامزد جایزه گرمی نیز بوده‌است.

وی همچنین رئیس شورای عالی خانه موسیقی ایران، بنیان‌گذار گروه شهناز، شرکت دل آواز،باغ هنر بم و طراح چندساز موسیقی بود. او درقرائت قرآن نیز فعالیت داشت و دعای ربنا، نامدارترین تلاوت قرآنیِ او بود.

انتهای پیام/

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=14894

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.