تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
8

صبح امید در مقابل مرغ سحر

  • کد خبر : 16121
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
صبح امید در مقابل مرغ سحر
قطعه صبح امید با صدای سیاوش رضوان بهبهانی و با تنظیم صهبا امینی کیا، با کوارتت خلیج فارس به رهبری امین غفاری، با همراهی پیانوی یلدا صمدی و با صدا برداری مهدی کریمی ضبط شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شنو، قطعه صبح امید با صدای سیاوش رضوان بهبهانی و با تنظیم صهبا امینی کیا منتشر شد.

قطعه صبح امید با کوارتت خلیج فارس به رهبری امین غفاری، با همراهی پیانوی یلدا صمدی و با صدا برداری مهدی کریمی ضبط شده است.

در این قطعه از شعر وحید دستگردی در دوران مشروطه استفاده شده که احتمالا پاسخی است به ناله های مرغ سحر ملک الشعرای بهار . این آواز را نکیسا خان تفرشی سال‌های دور اجرا کرده است.

انیمیشن این کار اثری از فاطمه مبارکی و علی عزیزی می باشد.

سیاوش بهبهانی این قطعه را به شهرام ناظری تقدیم کرد. وی در معرفی این اثر نوشت:

از مشروطه تا به امروز، داستان عدالتخواهی ایرانیان همیشه همراه بیم، نا امیدی و گاهی امید بوده است. داستانی که می دانم همین امشب در تب وتاب انتخابات۱۴۰۰ همه ایران را فراگرفته. استاد شهرام ناظری در دوران نوجوانی توجه من را به نکیسا جلب کرد. استاد نکیسا را مبتکرترین خواننده قدما می دانند. من هم این آواز نکیسا را علیرغم ریشه عمیق در سنت بسیار مدرن یافتم. اعتقاد دارم سرعت و تکنیک بالای این آوازها با نگاه جهانی تر می تواند در آشتی ایرانیان با آواز و حتی شناساندن آواز به دنیای غرب موثر باشد.
صهبا آهنگساز ایرانی مقیم سانفرانسیسکو است.  همکاری های جهانی و نگرش بازش به موسیقی و فرهنگ دریچه ای نو برای کارهای بیشتر بر من گشوده است.

 

 

 

انتهای پیام/

3.8/5 - (9 امتیاز)
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=16121

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.