تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
10

«عاشق و شیدا» باصدای امیر علی هاشمی

  • کد خبر : 14944
  • ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
«عاشق و شیدا» باصدای امیر علی هاشمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شنو، تصنیف «عاشق و شیدا»  با صدای امیرعلی ”هاشمی” منتشر شد. امیرعلی هاشمی در این تصنیف نخستین قطعه رسمی خود را خوانده است، آهنگساز تصنیف «عاشق و شیدا» علی تجویدی و شعر آن از پرویز خطیبی است. سید محمد تنکابنی آن را برای ارکستر زهی تنظیم و بازتولید کرده است. در […]

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شنو، تصنیف «عاشق و شیدا»  با صدای امیرعلی ”هاشمی” منتشر شد.
امیرعلی هاشمی در این تصنیف نخستین قطعه رسمی خود را خوانده است، آهنگساز تصنیف «عاشق و شیدا» علی تجویدی و شعر آن از پرویز خطیبی است. سید محمد تنکابنی آن را برای ارکستر زهی تنظیم و بازتولید کرده است. در این صفحه تقدیم حضورتان می شود.

یکی از اهداف بلندمدت موسسه هنری بانگ آوای سارنگ معرفی استعدادهای جوان در سبک‌ها و رشته‌های گوناگون موسیقی ایران به مخاطبان است. در راستای این هدف، این بار خواننده‌ای خوش‌صدا به نام امیرعلی هاشمی را به عرصه موسیقی ایران معرفی کرده است.

سید محمد تنکابنی مدیر موسسه باس، در معرفیِ امیرعلی هاشمی می‌گوید: «استعداد موسیقی در خانواده پدریِ امیرعلی هاشمی موروثی است. پدربزرگ و پدر او آواز می‌خواندند و امیرعلی هم از هشت‌سالگی مقدمات آواز را نزد پدرش فراگرفت.

سید محمد تنکابنی دانش‌آموخته کارشناسی ارشد آهنگسازی از دانشگاه هنر تهران است. آثاری از تنکابنی در سال ۲۰۱۸ توسط گروه KNM برلین در دانشگاه موسیقی فرانسه (Cite Universitaire of Paris) به اجرا درآمد. او همچنین برنده مسابقه آهنگسازی SIMF در سال ۱۳۹۶ و برنده مرحله اول مسابقه آهنگسازی دوسالانۀ استاد احمد پژمان در سال ۱۳۹۸ است.
تنکابنی آثاری همچون «رقص آتش» برای ارکستر سمفونیک، «چهارگاه از میان قطره‌های باران به گوش می‌رسد» برای ویولن‌سل، فلوت و پیانو، «برگ‌ریزان» برای دوئت ویولا و کنترباس، «شلیله» برای دوئت پیانو و کلارینت، «تم و واریاسیون بر روی ترانه کُردی» برای دوئت فلوت و پیانو و «گفتگو» دوئت پیانو و ویلن را خلق کرده است.
تنکابنی علاوه بر تولید آثاری با استانداردهای دانشگاهی، همیشه در تلاش برای پیدا کردنِ زبانی شخصی در موسیقی ایرانی بوده و با خوانندگانی همچون علیرضا افتخاری، عبدالحسین مختاباد، علیرضا فریدون پور، نوید نوروزی، اشکان کمانگری و … همکاری داشته است. ازجملۀ این آثار می‌توان به «موج خروشان»، «بهار وطن»، «آخرین ترانه»، «لیلا»، «ایران»، «شاخۀ گل»، «راز دل» و …. اشاره کرد.
تنکابنی در سال ۱۳۹۹ طی حکمی از سوی معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به سمت سرپرست گروه‌های کُر کشوری و همچنین دبیر انجمن تخصصی سرود-نمایش کشور در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منصوب شد.

انتهای پیام/

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=14944

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.