تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
10

علیرضا شاه محمدی به شهر هفتم رسید

  • کد خبر : 16482
  • ۰۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۱
علیرضا شاه محمدی به شهر هفتم رسید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شنو، شهر هفتم جدیدترین اثر علیرضا شاه محمدی منتشر شد. این قطعه هم به صورت صوتی  و هم به صورت موزیک ویدیو که اجرای پرفورمنس است در دسترس می باشد. قطعه شهر هفتم سروده ی عار نیشاپوری بوده، که آهنگسازی و تنظيم آن را بهفر بهادران انجام داده است.  مصباح قمصری […]

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شنو، شهر هفتم جدیدترین اثر علیرضا شاه محمدی منتشر شد. این قطعه هم به صورت صوتی  و هم به صورت موزیک ویدیو که اجرای پرفورمنس است در دسترس می باشد.

قطعه شهر هفتم سروده ی عار نیشاپوری بوده، که آهنگسازی و تنظيم آن را بهفر بهادران انجام داده است.  مصباح قمصری بم کمان و طراح خط بیس و بهرام آقاخان نوازنده گیتار فلامنگو در این پروژه می باشند.

علیرضا شاه مرادی در توضیح این قطعه نوشته است:

شهر هفتم با غزلی از عطار نیشابوری و آهنگی از بهفر بهادران روایتیست از تشنگی و اشتیاق پر شور عطار . طلب آبست برای فرو نشاندن عطش روحی بی قرار . روحی که بی طاقت است و قرار برای گذار از جهان انباشته از قراردادهای متضاد . قرار دادهایی ظالمانه و البته با موافقت و یاری ذهن جمعی که برای به بند کشیدن آزادی انسان وضع شدند و به تعبیر شیخ اشراق شهاب الدین سهروردی به وسیله پنج موکل و زندان بان ( حواس پنجگانه) مانع از فرار مرغ جان انسان از تنگنای قفس مانند محدودیت های متناقض می گردند . فراری که می توانست منجر به دیدار جان ذهنی با عقل سرخ گردد و چون نیک بنگریم این داستان زندگی همهء ماست . همهء ما تشنه ایم . . تشنهء فرار از خود و بازگشت به خود . هجرت از قفس خود ساخته به سوی بیکران ابدی ( شهر هفتم ) . به فرموده ء مولانا جلال الدین : بشنوید ای دوستان این داستان / خود حقیقت نقد حال ماست آن.

 

شما میتوانید این قطعه را از پلتفرم های معتبر موسیقی دریافت کنید.

علیرضا شاه محمدی

متولد سال ۱۳۵۶ سمنان است. آواز را از کودکی نزد پدر که خود از شاگردان محمود کریمی بود،آغاز کرد. از ۱۱ سالگی به مدت هشت سال نزد استاد حاتم عسگری فراهانی به یادگیری آواز و ردیف موسیقی سنتی ایرانی ادامه داد. بین ۱۲ تا ۱۸ سالگی از محضر اساتیدی چون علی اصغر بهاری، محمدرضا لطفی، محمدرضا شجریان و پرویز مشکاتیان بهره برد.  ردیف طاهرزاده را از علی جهاندار آموخت.

اولین کنسرت رسمی خود را در سن چهارده سالگی در سال ۱۳۷۰ با هنرجویان مرکز حفظ و اشاعه موسیقی در دانشکده صدا و سیما اجرا کرد. از سال ۱۳۷۵ به گروه آتیه به سرپرستی مهدی آذرسینا پیوست و کنسرت‌های متعددی در سالن‌های مختلف از جمله تالار وحدت، سالن رودکی، تالار اندیشه و… به همراه این گروه اجرا نمود. از سال ۱۳۷۹ به اتفاق پیمان خسروی سامانی و نوید افقه گروه مسیحا را تشکیل داد. کنسرت‌هایی در بناهای تاریخی شهر شیراز و تهران و نیز چند کشور اروپایی اجرا کرد.

در سال ۱۳۸۴ کنسرت‌های متعددی در چندین دانشگاه ایالت‌های مختلف آمریکا از جمله دانشگاه بین‌المللی فلوریدا، دیتونابیچ و راتگرز نیوجرسی و در سال ۱۳۸۵ در فستیوال بارسلون اسپانیا اجرا کرد و از سال ۱۳۸۶ با گروه شیدا به سرپرستی و آهنگسازی محمدرضا لطفی کنسرت‌های موفقی در تالا بزرگ کشور اجرا کرد.

انتهای پیام/

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=16482

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.