تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
3

فراخوان برگزاری دهمین جشنواره موسیقی استان سمنان منتشر شد

  • کد خبر : 9447
  • ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
فراخوان برگزاری دهمین جشنواره موسیقی استان سمنان منتشر شد
رئیس انجمن موسیقی استان سمنان از انتشار شیوه نامه برگزاری دهمین جشنواره موسیقی استان سمنان خبر داد و گفت: این جشنواره بهمن ماه امسال به صورت مجازی و در سه بخش برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شنو، رحیم رنجبر روز یکشنبه گفت: جشنواره موسیقی استان سمنان با اهداف ارزشگذاری صحیح موسیقی برای نسل جوان، تعیین الگوها و معیارهای صحیح هنری، کشف و تشویق استعدادهای جوان و شناسایی عملکرد آموزشگاه های آزاد موسیقی برگزار می‌شود.

وی گفت: این جشنواره در بخش‌های رقابتی، آزاد، پژوهشی و مهمانان خارج از استان برگزار می‌شود و بخش رقابتی شامل دو مرحله اجرایی است و برای هر ساز رده بندی سنی تعریف شده است که هر گروه سنی بعد از ثبت نام در جشنواره با توجه به منابع اعلام شده، اجرای خود را ضبط و به دبیرخانه جشنواره ارسال می‌کند. افرادی که ۸۰ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز مورد نظر را دریافت کنند به مرحله دوم راه می‌یابندکه پس از معرفی این افراد منابع جدید معرفی می‌شود تا بعد از ارسال آثار در مدت اعلام شده و بازبینی توسط هیات داوران نفرات برگزیده انتخاب و مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

رنجبر ادامه داد: در بخش آزاد نیز رده سنی مورد نظر نیست و اجراها می‌تواند گروهی یا دو نوازی یا تکنوازی با انتخاب افراد از قطعات مورد نظر خود باشد و از اجراهای برگزیده تقدیر به عمل می‌آید و در این بخش خلاقیت و توانمندی نوازندگان برای خلق آثار جدید و نو مورد توجه است.

رئیس انجمن موسیقی استان سمنان افزود: در بخش پژوهشی علاقمندان به شرکت در این مرحله می‌توانند تحقیقات خود را در خصوص موضوع “تحلیلی از آثار استاد محمدرضا شجریان” به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند و از برترین آثار تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی گفت: در بخش میهمانان خارج استان سمنان نیز شرکت کنندگانی که در استان‌های دیگری زندگی می‌کنند شامل این بخش می‌شوند و می‌توانند در هر یک از سه بخش قبل ثبت نام نمایند با این توضیح که این افراد با همین گروه (میهمانان) سنجیده می‌شوند.

رنجبر متذکر شد: در فراخوان این جشنواره شیوه نامه‌های مختلف شامل شیوه نامه ساز تمبک بخش مقدماتی، شیوه نامه ساز دف مرحله رقابتی، شیوه نامه ساز تار و سه تار بخش مقدماتی، شیوه نامه ساز کمانچه بخش مقدماتی، شیوه نامه ساز نی بخش مقدماتی، شیوه نامه آواز بخش مقدماتی، شیوه نامه ساز تنبور بخش مقدماتی، شیوه نامه ساز عود بخش مقدماتی، شیوه نامه ساز سنتور بخش مقدماتی، شیوه نامه ساز ویلون ایرانی بخش مقدماتی، شیوه نامه ساز ویلون کلاسیک بخش مقدماتی، شیوه نامه ساز گیتار کلاسیک بخش مقدماتی، شیوه نامه ساز گیتار فلامنکو بخش مقدماتی و شیوه نامه ساز پیانو بخش مقدماتی، برای علاقه مندان به شرکتدر جشنواره ارائه شده است.

رنجبر با بیان نکاتی گفت: تمامی شرکت کنندگان باید متولد یا ساکن استان سمنان باشند یا در بخش میهمان ثبت نام نمایند، فیلم برداری به صورت افقی و با حفظ و رعایت شئونات و پوشش اسلامی باشد، در هنگام فیلم برداری دیده شدن کامل دست ها و صورت الزامی است، هر شرکت کننده مجاز است که در صورت تمایل در رده سنی بالاتر از خود شرکت نماید، هر شرکت کننده تنها می تواند در یک رده سنی شرکت نماید، در بخش آزاد اجرای گروهی بیش از ۱۰ دقیقه نباشد، چناچه شرکت کننده‎ای تمایل به شرکت در بیش از یک ساز داشته باشد مانعی ندارد،  در بخش پژوهش فایل‌ها به صورت PDF به دبیرخانه ارسال شود، ارسال آثار در زمان تعیین شده انجام گیرد و پس از مهلت تعیین شده دبیرخانه هیچ مسئولیتی به عهده نخواهد گرفت.

وی با اشاره به شیوه امتیازدهی این جشنواره خاطرنشان کرد: امتیازدهی بر اساس رعایت موارد رعایت آداب اجرا و استایل نوازندگی، رعایت ریتم و تمپو،  کوک ساز و دقت در فواصل، تنالیته یا کیفیت اجرایی، تکنیک در اجرا و خلاقیت خواهد بود.

رئیس انجمن موسیقی استان سمنان گفت: برای برگزیدگان این جشنواره که برای اولین بار به صورت مجازی برگزار می‎شود جوایزی شامل مرحله رقابتی نفرات سوم لوح سپاس و جوایز فرهنگی هنری، نفرات دوم لوح سپاس و جوایز فرهنگی هنری و اجرای صحنه ای و نفرات اول لوح سپاس و تندیس جشنواره به همراه جوایز فزهنگی هنری و اجرای صحنه‎ای با حمایت انجمن موسیقی استان سمنان در نظر گرفته شده است.

همچنین در مرحله آزاد نیز تقدیرنامه و تندیس جشنواره، مجوز اجرای صحنه‌ای و برای مرحله پژوهشی: تقدیر نامه و تندیس جشنواره و چاپ اثر در روزنامه یا مجلات هنری پیش بینی شده است.

رییس انجمن موسیقی استان سمنان گفت: علاقه‌مندان برای شرکت و ارسال آثار می‎توانند با شماره ۰۹۳۶۶۷۶۲۹۷۹ واتس‌آپ دبیرخانه و برای اطلاع از چگونگی برگزاری و شیوه‌های نامه‌های ذکر شده به پیج اینستاگرام انجمن موسیقی سمنان به آدرس anjoman_moosighie_ostan_semnan مراجعه نمایند.

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=9447

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.