تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
9

معرفی ساز های عجیب

  • کد خبر : 15065
  • ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳
معرفی ساز های عجیب

به گزارش خبرگزاری شنو، در این قسمت از معرفی ساز های عجیب به معرفی سازی با نام ماشین ماربل می‌پردازیم. ماشین ماربل (Marble Machine)، یک ساز خارق‌العاده مکانیکی است که با بهره‌گیری از دو هزار گوی کوچک و طراحی مهندسی‌شده، موسیقی می‌نوازد. این ساز متشکل از قسمت‌های گوناگونی چون پرکاشن ها، گیتار باس، زایلوفون، سنج […]

به گزارش خبرگزاری شنو، در این قسمت از معرفی ساز های عجیب به معرفی سازی با نام ماشین ماربل می‌پردازیم.

ماشین ماربل (Marble Machine)، یک ساز خارق‌العاده مکانیکی است که با بهره‌گیری از دو هزار گوی کوچک و طراحی مهندسی‌شده، موسیقی می‌نوازد. این ساز متشکل از قسمت‌های گوناگونی چون پرکاشن ها، گیتار باس، زایلوفون، سنج و … است که همگی با ضربه گوی‌های کوچکی به صدا درمی‌آیند. موتور محرکه این ماشین نوازنده، نیروی انسانی است.

این سیکوئنسر مکانیکی توسط موزیسین سویسی Martin Molin ساخته‌شده است. به گفته وی ساخت این سکوئنسر چوبی بیش از چهارده ماه زمان برده و متشکل از سه هزار قطعه گوناگون است که وظیفه هدایت زمان‌بندی‌شده گوی‌های کوچکی را به عهده‌دارند. ماژول گیتار بیس دارای پیکاپ الکتریکی است و توسط انگشتان دست فرت گیری می‌شوند. همچنین از یک سنج ترکیه‌ای در ساخت آن استفاده‌شده است. در اینکه این ماشین به‌صورت واقعی طراحی و ساخته‌شده، شکی نیست. البته بر این عقیده هستیم که اجرای ویدیو زیر همانند یک موزیک ویدیو است. یعنی صدایی که می‌شنویم به‌صورت هم‌زمان و در این اتاق ضبط نشده؛ صداهای موجود در این ویدیو از کیفیت قابل قبولی برخوردار است که نشان می‌دهد به‌صورت جداگانه و با تجهیزات مناسبی رکورد و میکس شده‌اند.

انتهای پیام/

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=15065

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.