تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
8

هنر در خدمت رفراندوم

  • کد خبر : 16154
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴
هنر در خدمت رفراندوم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شنو، در صفحه پیشرو مروری  بر آهنگ‌های ساخته‌شده برای انتخابات خواهیم داشت. حالا که تب انتخابات آرام‌گرفته و موسیقی در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری رمقی نداشته و درواقع می‌توان گفت به‌نوعی تحریمی نانوشته از سوی اهالی موسیقی بود، شاهد برخی بی‌اخلاقی‌ها در این فضا بودیم. کپی کردن کارها بدون […]

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شنو، در صفحه پیشرو مروری  بر آهنگ‌های ساخته‌شده برای انتخابات خواهیم داشت.

حالا که تب انتخابات آرام‌گرفته و موسیقی در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری رمقی نداشته و درواقع می‌توان گفت به‌نوعی تحریمی نانوشته از سوی اهالی موسیقی بود، شاهد برخی بی‌اخلاقی‌ها در این فضا بودیم. کپی کردن کارها بدون اطلاع تهیه‌کنندگان و صاحبان اثر از سوی صدا سیما و استفاده و تقطیع آن‌ها از سوی کاندیدها بخشی از این بی‌اخلاقی در فضای انتخاباتی این دوره‌ به شمار می‌رود.

ما به سراغ قطعات ساخته‌شده توسط سازمان‌ها و افراد وابسته رفتیم تا مروری بر این قطعات داشته باشیم. اما سوالی که در رابطه با این قطعات برای ما و مردم پیش می‌آید میزان تأثیر گزاری و ضرورت ساخت این دست از قطعات است که غالبا به‌صورت موزیک ویدیو ارائه‌شده است.

شناسنامه

نماهنگِ شناسنامه، جدیدترین اثر تولیدشده در دفتر موسیقی و سرود سازمان صداوسیما است. گرشا رضایی و مصطفی راغب آن را اجرا کرده‌اند.
کارگردان موسیقی: بهروز صفاریان، خوانندگان: گرشا، راغب، ترانه‌سرا: ندا جوادی، ملودی ساز: مجتبی مصری، کمانچه: احسان نیزن و  تهیه‌کننده و کارگردان: عباس اختری، عوامل اجرایی این نماهنگ که با محوریت حب به وطن است هستند.

روشنا

فلش ماب روشنا اثری است با هنرمندی گروه سرود نبی اکرم با موضوع رای دادن و شعار و هشتگ من رای می‌دهم منتشر شد.

ترانه این اثر را قاسم صرفان سروده کارگردانی این قطعه با مهران علوی و تنظیم این اثر را امید رهبران  بر عهده داشت.

مردم میدان 

این نماهنگ با نامی شبیه به پویش مردمی مرد میدان که در رابطه با شهادت سپهبد سلیمانی بود، بر آرمان‌ها و خون شهدا تأکید می‌کند.

شاعر علی محمد مؤدب اجرا گروه هنری سرود وصال، کارگردان سید مهران علوی و تهیه‌کننده سید مهرگان علوی عوامل این نماهنگ هستند.

شکوه و اقتدار

قطعه‌ی شکوه و اقتدار ؛ اولین قطعه از مجموعه آثار بی‌کلام تولیدشده توسط دفتر موسیقی سازمان صداوسیما است. این مجموعه موسیقی بی‌کلام، جایگزین موسیقی‌های عموماً خارجی و مشهوری شد که در سال‌های گذشته به‌عنوان موسیقی‌های انتخاباتی در این ایام، مورداستفاده قرار می‌گرفت.

راه روشن

نماهنگ راه روشن حسنِ ختامِ انتشارِ تولیداتِ ویژه‌ی انتخاباتِ ریاست جمهوری ۱۴۰۰ دفترِ موسیقی سازمان صداوسیما است. این نماهنگ با صدای مهدیار نیکان، شعر: قاسم صرافان، آهنگسازی و تنظیم‌کننده: هادی کولی وند و کارگردانی: مهران علوی تهیه و تولید شده است.

انتهای پیام/

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=16154

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.