تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
11

گروه «۴برج» آخرین ساخته خود را تقدیم خانواده پیشکسوت موسیقی خراسان کرد

  • کد خبر : 5893
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۷:۴۲
گروه «۴برج» آخرین ساخته خود را تقدیم خانواده پیشکسوت موسیقی خراسان کرد
گروه موسیقی ۴برج دومین تک‌آهنگ خود را با نام «مویوم» در فضای مجازی منتشر و آن‌ را به خانواده مرحوم اسماعیل ستارزاده پیشکسوت نوازندگی دوتار ایران تقدیم کرد.

به گزارش خبرگزاری شنو، قطعه مویوم با تنظیم و نوازندگی داریوش صالح‌پور (گیتار)، سروش عمومی (پرکاشن و فلوت) و با خوانندگی کیوان لاچین ساخته شده است.

این اثر تلفیقی از موسیقی خراسان با موسیقی آمریکای لاتین است و میکس و مسترینگ این کار را آرش پاکزاد برعهده داشته است. همچنین فاطمه آرامی شاعر این اثر بوده است.

قطعه مویوم دومین تجربه گروه ۴برج و اثری است که شکل گرفته و برپایه همفکری ساعت‌ها کار گروهی اعضای این گروه موسیقی بوده و برگرفته از قطعه لیلا در وا کن مویوم، از ساخته‌های استاد مرحوم اسماعیل ستارزاده بوده که با کمی تغییر در ملودی جدید تنظیم شده است.
«۴برج» این قطعه را به خانواده مرحوم اسماعیل ستارزاده تقدیم کرده است.

این هنرمند فقید، موسیقی را از کودکی نزد اساتید زمان خود فرا گرفت. در جوانی به رادیو مشهد پیوست و سالها برای رادیو به اجرای موسیقی پرداخت. اجرای زیبای آثار فولکلوریک قوچان و شمال خراسان سبب شد تا علاوه بر خراسان، سایر شهرهای ایران نیز شنونده و علاقه‌مند به موسیقی او شوند. ستار زاده علاوه بر ایران در سال ۱۳۴۲ از طرف وزارت فرهنگ و هنر همراه گروهی از هنرمندان به ایتالیا سفر کرد و در شهرهایی همچون میلان و رم به اجرای موسیقی پرداخت.
از آثار مشهور ستارزاده می‌توان به لیلا در واکن، فاطمه سلطان، دختر فراش باشی، شاه دوماد، دختر قوچانی، جان نثار و… اشاره نمود.

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=5893

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.