تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
6

«جواد یساری» در آرزوی دوباره خواندن

  • کد خبر : 21128
  • ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۸:۱۹
«جواد یساری» در آرزوی دوباره خواندن
تنها پنج سال خوانندگی و چندین کاست منتشر کرد و حالا دهه‌هاست که نمی‌خواند؛ اما هم‌چنان خواننده‌ی افسانه‌ای تهران است. «جواد یساری» سرنوشت عجیبی دارد. در یک قدمی رسیدن به تیم ملی کشتی بود که همراه با «حسن شهرستانی» در یک فیلم خواند و به قول خودش خیلی اتفاقی "پول سیاه" را منتشر کرد و خواننده‌ای شد با مختصات خاص خودش. او به تازگی میهمان «علی ضیا» شده و فرصت یافت از دغدغه‌های‌ش بگوید. از مرگ فرزندانش، از دلیل‌ ماندن‌ش در ایران و سرانجام بزرگ‌ترین آرزوی خود را بیان کرد: «این‌که بتواند دوباره برای مردمان‌ش بخواند، آن هم در سال‌های پایانی عمرش.» 

به گزارش خبرگزاری شنو،”جواد یساری ” تنها پنج سال خوانندگی و چندین کاست منتشر کرد و حالا دهه‌هاست که نمی‌خواند؛ اما هم‌چنان خواننده‌ی افسانه‌ای تهران است. «جواد یساری» سرنوشت عجیبی دارد. در یک قدمی رسیدن به تیم ملی کشتی بود که همراه با «حسن شهرستانی» در یک فیلم خواند و به قول خودش خیلی اتفاقی “پول سیاه” را منتشر کرد و خواننده‌ای شد با مختصات خاص خودش. او به تازگی میهمان «علی ضیا» شده و فرصت یافت از دغدغه‌های‌ش بگوید. از مرگ فرزندانش، از دلیل‌ ماندن‌ش در ایران و سرانجام بزرگ‌ترین آرزوی خود را بیان کرد: «این‌که بتواند دوباره برای مردمان‌ش بخواند، آن هم در سال‌های پایانی عمرش.»

جواد یساری در ۲۳ اسفند سال ۱۳۲۳ خورشیدی در تهران به دنیا آمد. او فعالیت‌های هنری‌اش را با خواندن ترانه‌های کوچه بازاری از سال ۱۳۵۲ با اجرای آهنگی با نام «پول سیاه» شروع کرد. جواد یساری دارای سه فرزند به نام‌های رضا، مهدی و مجید است که مجید در سال ۱۳۷۴ در خارج از کشور فوت کرد. رضا هم‌اکنون در بلژیک و مهدی نیز در ایران زندگی می‌کند.

جواد یساری پس از انقلاب در بیشتر روزهای سال در امارات کنسرت برگزار می‌کند و هر چند سال یکبار نیز کنسرت‌های اروپایی برگزار می‌کند. تا پیش از انقلاب اسلامی، وی پنج آلبوم به بازار داد که آخرین آن آلبوم سپیده دم و با آهنگی به همین نام بود.

در سال ۱۳۹۷ پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب ایران مجوز پخش آهنگی از وی در فیلم دشمن زن (فیلم ۱۳۹۶) به کارگردانی حسین فرحبحش صادر شد. یساری در این فیلم در بازی کوتاهی نقش خودش را ایفا نمود.  او در این فیلم ترانهٔ «شاخه نبات» (عشق) را اجرا کرد.

 

انتهای پیام/

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=21128

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.