تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
11

نوازندگی کیهان کلهر برای آلبوم «آبی همچون شب فیروزه ای»

  • کد خبر : 21219
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
نوازندگی کیهان کلهر برای آلبوم «آبی همچون شب فیروزه ای»
به گزارش خبرگزاری شنو، ‌‌جدیدترین آلبوم موسیقی با نوازندگی کیهان کلهر، Blue As The Turquoise Nigh با عنوان فارسی «آبی همچون شب فیروزه‌ای» در دسترس موسیقی دوستان جهان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری شنو، ‌‌جدیدترین آلبوم موسیقی با نوازندگی “کیهان کلهر”، Blue As The Turquoise Nigh با عنوان فارسی «آبی همچون شب فیروزه‌ای» در دسترس موسیقی دوستان جهان قرار گرفت.

کیهان کلهر (کمانچه) در این آلبوم با هنرمندانی چون ساندیپ داس (طبلا)، کارن اوزونیان (ویولنسل)، سمفونی بریجپورت گریتر، اریک جاکوبسن، New york gypsy All stars همکاری کرده است.

آلبوم شامل ۸ قطعه است و تک آهنگ «آبی همچون شب فیروزه‌ای نیشابور» نیز در این آلبوم جای دارد که توسط کیهان کلهر با تنظیم مایکل آتیکنسون ساخته شده و توسط گروه راه ابریشم سفارش داده شده است. این آهنگ ادای احترامی است به یکی از شهرهای در امتداد جاده ابریشم یعنی نیشابور که تاریخچه مهمی از فرهنگ ایران را تشکیل می‌دهد.

شایان ذکر است که نسخه فیزیکی و مجازی این آلبوم در سایت های Amazon و brightshiny قابل خریداری است.‌

کیهان کَلهُر (زادهٔ ۳ آذر ۱۳۴۲) موسیقی‌دان، آهنگ‌ساز و نوازندهٔ اهل ایران است. ساز تخصصی کیهان کلهر کمانچه است و افزون بر آن تنبور، سه‌تار و شاه‌کمان نیز می‌نوازد. کلهر با هنرمندان نامی ایرانی همانند محمدرضا شجریان، شهرام ناظری، حسین علیزاده، علی‌اکبر مرادی، علیرضا افتخاری، ایرج بسطامی، همایون شجریان، مجید خلج و اعضای گروه دستان آهنگسازی و نوازندگی کرده‌است.او در زمینه آهنگسازی برای موسیقی متن فیلم هم فعالیت داشته‌است. کیهان کلهر با آلبوم‌های بی تو بسر نمی‌شود، فریاد، باران و فراتر از نقشه جغرافیا که در آن‌ها به‌عنوان آهنگ‌ساز و نوازنده نقش داشته نامزد جایزه گرمی شده‌است.

انتهای پیام/

ثبت امتیاز
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=21219

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.