تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
13

اولین گروه موسیقی کر بانوان

  • کد خبر : 17882
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹
اولین گروه موسیقی کر بانوان
زری میوه‌چی با حضور در برنامه «شب نشینی» از نحوه تشکیل گروه کر بانوان گفت.

به گزارش خبرگزاری شنو، زری میوه‌چی سرپرست گروه موسیقی کر بانوان تهران در برنامه «شب نشینی»در ابتدای سخنانش با رویکردی طنز گفت: اولین خانم ۱۸ ساله ای هستم که وارد هفتاد سالگی شدم! در اداره کل شهرداری منطقه ۳ کار می کنم. هیچ کدام از فرزندانم ایران نیستند و همه مهاجرت کرده اند. بعد از اینکه همه چهار دخترم را به خانه بخت فرستادم وارد هنر و فعالیت اجتماعی شدم. 

وی بیان کرد: تشکیل گروه موسیقی کر برای اولین بار در ایران رقم خورد؛ با مسئولان شهرداری منطقه ۳ هماهنگ کردم تا گروه کوچکی که در سرای محله داشتیم را گسترش دهیم. اول در کل منطقه برای جذب هنرمند اقدام کردیم و بعد به تمام مناطق تهران فراخوان دادیم، پس از آن گروهمان به ۱۵۰ نفر افزایش یافت. در سینما پردیس قلهک گروه موسیقی کر بانوان آوای شهر را تشکیل دادم.

میوه‌چی افزود: سرپرستی این گروه منفعت مالی برای من ندارد اما برای افراد گروه تا حدی کمک کننده است و می تواند یک اشتغال باشد. وقتی در کنسرت ها موزیسین های معروف برای نواختن به گروه ما می آیند مخارجی هم متوجه گروه می شود. مجوزهای شعر و آهنگ هایی را گرفتم که تا به حال بعد از انقلاب خوانده نشده بود.

سرپرست گروه کر بانوان تصریح کرد: ۵ نوه دارم. از زمان کودکی مربی ما به نام استاد ناصری در مدرسه صدای تعدادی از بچه ها را انتخاب کردند برای گروه سرود اما چون پدرم تعصب داشت نتوانستم در این گروه فعالیت کنم؛ حتی قرار بود ما را به مدرسه موسیقی ببرند اما من نتوانستم حضور یابم. حسرت این فعالیت به دل من مانده بود و دوست داشتم در کنار دیگر کارهایی که کرده ام حسرت کودکی ام را عملیاتی کنم. درست است که سختی های بسیاری کشیدم اما همان سختی ها هم شیرینی است.

آوای امید شهر

اعضای ۱۵۰ نفره این گروه، آهنگ‌ها و ملودی‌های نوستالژیک ایران و جهان را با هم زمزمه می‌کنند تا طنین موسیقی حالشان را بهتر کند. برخی از اعضا میانسال هستند و برخی جوان. اما همگی با یک نیت مشترک به سالن تمرین  می‌آیند تا آوای عشق را زمزمه کنند. در بین اعضا بیماران سرطانی، ‌ام اسی، فلج و افسرده دیده می‌شود که حضورشان در این گروه در همین مدت کوتاه روند بهبود را سرعت ‌بخشیده است.

انتهای پیام/

5/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه : https://shenonews.ir/?p=17882

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.